DF i Vijesti se više ne vole: Blokade na sve strane

Medijski koncern Vijesti proširio je blokadu računa DF-a pa nakon dnevnog lista svoja po+traživanja od ovog političkog saveza pokušava da naplati i televizija Vijesti, saznaju Dnevne novine.

Prema informacijama, Demokratski front je dužan za prostore i spotove još iz predizborne kampanje za prošlogodišnje izbore i još nekim medijskim kućama u Crnoj Gori, pa treba očekivati nekoliko tužbi protiv DF-a. To, izgleda, kako se navodi u tekstu DN, nije mnogo zabrinulo lidere Demokratskog fronta, pa se oni okreću, novom načinu medijskog predstavljanja, po principu “kada neće brijeg Muhamedu, hoće Muhamed brijegu”.

DF, prema nezvaničnim, ali pouzdanim informacijama DN priprema otvaranje sopstvene televizije koja će imati nacionalnu frekvenciju u Crnoj Gori. Podsjetimo, koncern Vijesti blokirao je Demokratski front zbog neisplaćenih 165.849 eura za usluge oglašavanja tokom kampanje za parlamentarne izbore, početkom maja ove godine.

DF je krajem avgusta prošle godine potpisao ugovor sa beogradskom kompanijom „New focus comunications“ u vrijednosti od 217.000 eura, kojim se ta kompanija obavezala da zastupa medijsko oglašavanje u koncernu Vijesti. Zbog tog ugovora i finansijskih malverzacija izviđaj je pokrenulo Specijalno državno tužilaštvo, navode DN.

Na drugoj strani, pokretanje osnivanja televizije čiji će, kako se nezvanično pominje, jedan od finansijera biti nikšićki biznismen Miodrag – Daka Davidović, za dobre poznavaoce prilika i ne predstavlja veliko iznenađenje, jer DF ima partnerski dogovor sa TV Carigrad čiji je vlasnik ruski tajkun Konstantin Malofejev, tvrdi se u tekstu DN.

U DF-u, piše u tekstu DN, očekuju da će TV Carigrad biti logistička i materijalna podrška novoj televiziji, a u njoj će moći da se obučavaju i budući kadrovi televizije DF-a. O povezanosti Demokratskog fronta i Malofejeva odavno postoje jasni podaci.

Ovaj list navodi da su u programu TV Carigrad često bili lideri DF-a Andrija Mandić i Milan Knežević i to u udarnim terminima. Njih dvojica, trenutno ključni osumnjičeni za pokušaj puča u Crnoj Gori, gostovali su i 2016. godine u udarnom terminu na Malofejevoj TV Carigrad, kada je Mandić i predvidio stalne ulične proteste i nasilne sukobe, ukoliko ne bude organizovan referendum o NATO-u, pišu DN. Tokom ovog razgovora, Mandić je, kako se ističe, rekao da mu je predsjednik državne Dume Rusije Sergej Nariškin na sastanku obećao da proruske snage u Crnoj Gori “mogu da računaju na rusku podršku”. Malofejev, koji se zalaže za ponovno uspostavljanje ruske imperije, je čak pokazao interesovanje za kupovinu medija u Crnoj Gori, preko kojeg je, vjerovatno, želio da proširi ruski uticaj i propagira politiku Moskve.

Još nije poznato kada će DF završiti radove na pokretanju sopstvene televizije, niti da li će novac koji duguje crnogorskim medijima biti uložen u ovu medijsku kuću, ali je sasvim izvjesno da su svojim izjavama, a posebno neplaćanjem računa, iskopali ratne sjekire kada su mediji u Crnoj Gori u pitanju, zaključuje se u tekstu DN.

Platio Mandićevo putovanje

Malofejev je tajkun blizak predsjedniku Rusije Vladimiru Putinu, za kojeg je šira javnost u Crnoj Gori prvi put čula u aprilu 2015. godine kada je finansirao i organizovao donošenje ,,blagodetnog ognja” ispred Cetinjskog manastira. Prošle godine ovaj tajkun je javno finansirao i odlazak u Jerusalim upravo lidera DF-a, Andrije Mandića.